Regulamin sklepu internetowego Marmara.pl
ROZDZIAŁ 1.
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- 1. Postanowienia wstępne
- Regulamin sprzedaży Marmara.pl określa prawa i obowiązki stron Umowy Sprzedaży Produktów zawieranej za pośrednictwem środków komunikowania się na odległość.
2. Regulamin ma zastosowanie w przypadku złożenia przez Klienta, oferty zawarcia Umowy Sprzedaży przy wykorzystaniu środków, o których mowa w Regulaminie.
3. Regulamin stanowi wzorzec umowy w rozumieniu art. 384 k.c.
- 2. Definicje
Pojęciom stosowanym w Regulaminie nadaje się następujące znaczenia:
1) Katalog Produktów – lista Produktów dostępnych w Sklepie, prezentowana przez Spółkę za pośrednictwem Serwisu;
2) Klient – podmiot kupujący od Spółki Produkt/y spośród Katalogu Produktów;
3) Konto – zbiór zasobów i uprawnień w Serwisie przypisanych Użytkownikowi Zarejestrowanemu;
4) Odbiór osobisty – odbiór Produktów z magazynu znajdującym się pod adresem 05-830 Rusiec ul. Główna 4,
5) Produkt – rzecz ruchoma oferowana do sprzedaży przez Spółkę za pośrednictwem Sklepu;
6) Serwis – strona www.marmara.pl funkcjonująca w Internecie, zarządzany przez Spółkę, stanowiący sklep internetowy;
7) Sklep – przedsiębiorstwo Spółki, w oparciu o które prowadzi ona sprzedaż Produktów, w szczególności lecz nie wyłącznie, z wykorzystaniem strony Serwisu;
9) Spółka – Marmara sp. z o.o. z siedzibą w Ruścu koło Nadarzyna przy ul. Główna 4, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000468409, REGON 146752698, numer NIP 1182092970, numer telefonu: +48 607 673 528, adres elektroniczny: info@marmara.pl;
10) Umowa Sprzedaży – umowa zawierająca zobowiązanie Spółki do przeniesienia na Klienta własności Produktu lub Produktów wybranych w Katalogu Produktów dostępnych w Serwisie oraz ich wydania, a po stronie Klienta zobowiązanie do odebrania Produktu lub Produktów oraz zapłaty Spółce ceny;
11) Użytkownik – Klient składający zamówienie za pośrednictwem Serwisu;
12) Użytkownik Zarejestrowany – podmiot, który posiada Konto w Serwisie, założone zgodnie z Regulaminem Serwisu;
13) Regulamin – niniejszy regulamin sprzedaży sklepu internetowego Marmara.pl;
14) Dzień Roboczy – dzień przypadający od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
ROZDZIAŁ 2.
CZYNNOŚCI TECHNICZNE SKŁADAJĄCE SIĘ NA PROCEDURĘ ZŁOŻENIA ZAMÓWIENIA
§ 3. Sposoby złożenia zamówienia
- Katalog Produktów dostępnych w Serwisie nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów k.c., stanowi jedynie zaproszenie do składania ofert przez potencjalnych Klientów.
2. Zamówienie złożone przez Klienta stanowi ofertę zakupu Produktów prezentowanych w Serwisie skierowaną do Spółki.
3. Zamówienia mogą być składane:
1) w Serwisie;
2) telefonicznie pod numerem +48 502 649 336,
3) pocztą elektroniczną na adres info@marmara.pl
4. Przed złożeniem zamówienia można zapoznać się z cechami Produktu, w czym pomocne będą opisy i zdjęcia umieszczone w Katalogu Produktów. Jeżeli Klient ma pytania dotyczące Produktów, proszony jest o kontakt z Działem Obsługi Klienta.
5. W celu złożenia zamówienia należy podać dane teleadresowe potrzebne do dostarczenia zamówionych Produktów, wybrać sposób płatności za zamówione Produkty oraz sposób ich dostarczenia (odbioru).
6. Do zawarcia Umowy Sprzedaży niezbędna jest akceptacja Regulaminu przez Klienta.
7. Klienta wiąże cena Produktu z momentu złożenia przez niego zamówienia.
8. Ceny w Sklepie są cenami wyrażonymi w złotych polskich (PLN) i zawierają podatek VAT.
9. Spółka wystawia dokument sprzedaży – fakturę VAT, a także korektę faktury VAT (jeśli zaszła taka potrzeba), w formie elektronicznej, na co Klient wyraża zgodę. Faktura VAT oraz korekta faktury VAT będzie wystawiona w formacie PDF . - Dla określenia momentu powstania obowiązku podatkowego VAT dokonanie dostawy następuje z chwilą wydania towarów przewoźnikowi / kurierowi.
11. Faktura VAT lub korekta faktury VAT zostanie wysłana Klientowi na adres mailowy, podany przez niego przy składaniu zamówienia
Dostęp do faktury VAT lub korekty faktury VAT, o którym mowa w ust. 11 pkt 2 powyżej, Klient uzyska po wskazaniu w odpowiednim miejscu zakładki numeru CSK oraz numeru zamówienia. Informacje o numerze CSK i numerze zamówienia zamieszczone będą w ramach dokumentu WZ (wydania magazynowego), dołączonego do Produktu.
13. Wiadomość e-mail, o której mowa w ust. 11 pkt 3 powyżej, zostanie przesłana do Klienta po otrzymaniu przez niego Produktu.
14. Na życzenie Klienta Spółka prześle wydrukowaną wersję faktury, lub korektę faktury VAT na wskazany przez Klienta adres pocztowy.
- 4. Zamówienia w Serwisie
- Zamówienia z wykorzystaniem Serwisu mogą być składane przez Użytkowników z wykorzystaniem utworzonego Konta (Użytkownicy Zarejestrowani) lub bez konieczności zakładania Konta.
2. Złożenie zamówienia w Serwisie wymaga podania danych teleadresowych w formularzu zamówienia lub potwierdzenia, że dane podane przez Użytkownika Zarejestrowanego w jego Koncie są danymi do dostawy zamawianych Produktów. Dodatkowo Użytkownik podaje dane niezbędne do wystawienia przez Spółkę faktury VAT.
3. Spółka niezwłocznie potwierdza otrzymanie zamówienia przesyłając na adres poczty elektronicznej podany w zamówieniu wiadomość z potwierdzeniem otrzymania i przyjęcia zamówienia złożonego przez Klienta.
4. W wyjątkowych przypadkach pracownik Spółki będzie telefonicznie potwierdzał otrzymanie i przyjęcie zamówienia, kontaktując się z Klientem na podany uprzednio numer telefonu.
5. Zawarcie przez Spółkę Umowy Sprzedaży z Klientem następuje poprzez wysłanie na adres poczty elektronicznej wskazany w zamówieniu przez Klienta, wiadomości informującej o przystąpieniu do realizacji zamówienia.
6. Przed przystąpieniem do realizacji zamówienia Spółka może skontaktować się z Klientem w celu ustalenia szczegółów zamówienia lub wyjaśnienia niejasności.
7. Potencjalny Klient przestaje być związany swoją ofertą wyrażoną w zamówieniu, jeśli Spółka: w ciągu 3 Dni Roboczych od dnia złożenia zamówienia przez Klienta nie prześle wiadomości o przystąpieniu do realizacji zamówienia, chyba że Klient poinformuje, że zgadza się na dłuższe związanie ofertą złożoną w zamówieniu (w przypadku gdy zabrakło na stanie zamawianego towaru, etc)
8. W wyjątkowych sytuacjach np. w przypadku równoczesnego złożenia zamówienia na ten sam Produkt przez wielu Klientów, może zdarzyć się, że Produkt nie będzie dostępny. W takiej sytuacji Klient zostanie poinformowany o braku możliwości zrealizowania zamówienia.
9. W przypadku braku danego Produktu w magazynie lub niemożności zrealizowania zamówienia z innego powodu, Klient zostanie o tym poinformowany poprzez wysłanie wiadomość na adres poczty elektronicznej lub telefonicznie. W szczególnie uzasadnionych przypadkach Spółka może odmówić zawarcia umowy sprzedaży w celu ochrony swoich dóbr.
10. Zamówienia za pośrednictwem Serwisu można składać przez całą dobę we wszystkie dni tygodnia. Zamówienia złożone w soboty, niedziele i święta rozpatrywane będą w pierwszym Dniu Roboczym następującym po dniu, w którym zamówienie zostało złożone.
- 5. Zamówienia telefoniczne
- Zamówienia telefoniczne przyjmowane są od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 16.00.
2. Do procedury zawarcia Umowy Sprzedaży stosuje się odpowiednio postanowienia § 4 ust. 6-9 Regulaminu.
3. W przypadku niepodania adresu poczty elektronicznej przez Klienta, Klient zostanie poproszony o wyrażenie zgody na zawarcie Umowy Sprzedaży ze Spółką na proponowanych warunkach przedstawionych w trakcie rozmowy telefonicznej.
- 6. Zamówienia pocztą elektroniczną
- Zamówienia pocztą elektroniczną można składać przez całą dobę we wszystkie dni tygodnia. Zamówienia złożone w soboty, niedziele i święta rozpatrywane będą w pierwszym Dniu Roboczym następującym po dniu, w którym zamówienie zostało złożone.
2. Do procedury zawarcia Umowy Sprzedaży stosuje się odpowiednio postanowienia § 4 ust. 6-9 Regulaminu.
ROZDZIAŁ 3.
INFORMACJE DOTYCZĄCE PRODUKTÓW, TREŚCI UMOWY ORAZ SPOSOBU JEJ ZABEZPIECZENIA
- 7.
1. Spółka jest sprzedawcą i ponosi odpowiedzialność za należytą jakość sprzedawanych Produktów, w tym obowiązana jest dostarczyć Klientom Produkty zgodne z Umową Sprzedaży.
2. Spółka podaje do wiadomości Klienta, poprzez publikację w Serwisie, następujące informacje dotyczące Produktów:
1) cenę Produktu oraz jego cenę jednostkową, chyba że wyrażają się one tą samą kwotą
2) cenę jednostkową Produktu oferowanego luzem,
3) informacje, które są wystarczające do prawidłowego i pełnego korzystania z Produktu.
3. Zdjęcia Produktów służą ich prezentacji. Zdjęcia niektórych Produktów mogą nieznacznie odbiegać od zewnętrznego wyglądu Produktu wydawanego Klientowi, które to różnice mogą wynikać m.in. z innych ustawień monitora Klienta, warunków oświetlenia, innych parametrów technicznych komputera.
- Spółka może sprzedawać również Produkty, które mogą odbiegać od obowiązujących norm i standardów, w szczególności nie posiadają najwyższych norm jakości producenta, np. pojedyncze nakłucia, minimalne krzywizny boków, różnice odcieni itp., Produkty takie oznaczone są jako Produktu II gatunku.
5. Komunikacja z Klientem oraz wymiana wzajemnych oświadczeń odbywa się wyłącznie w języku polskim. Spółka umożliwia kontakt telefoniczny pod numerem telefonu: +48 502 649 336, kontakt mailowy pod adresem elektroniczny: info@marmara.pl. Spółka odpowiada na wysłane zapytania od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 16:00.
ROZDZIAŁ 4.
ZAPŁATA CENY ZA PRODUKT
- 8.
- Na etapie zamawiania Produktów Klient powinien wybrać jedną z form płatności:
1) za pobraniem – Klient płaci za Produkt przy odbiorze przesyłki;
2) płatność przelewem natychmiastowym (przelewy24 lub BLIK)
3) płatność gotówką lub kartą płatniczą przy odbiorze osobistym w Siedzibie Spółki;
4) płatność przelewem tradycyjnym – Klient dokonuje płatności na indywidualny numer rachunku bankowego Spółki a następnie przesyła potwierdzenie płatności na adres mailowy info@marmara.pl; Spółka uznaje płatność jako zrealizowaną po zaksięgowaniu środków na koncie bankowym Spółki
- W przypadku płatności, o których mowa w ust. 1 pkt 3)-4) niniejszego paragrafu, Klient powinien dokonać zapłaty w ciągu 48 godzin od momentu potwierdzenia przez Spółkę otrzymania i przyjęcia zamówienia. Jeśli bank Spółki nie potwierdzi zapłaty w tym terminie, zamówienie zostanie automatycznie anulowane, o czym Klient zostanie niezwłocznie poinformowany.
ZMIANA I ANULOWANIE ZAMÓWIEŃ, ŚLEDZENIE ZAMÓWIEŃ
- 9.
- Anulowanie zamówienia możliwe jest wyłącznie poprzez kontakt Klienta z Działem Obsługi Klienta.
2. Anulowanie zamówienia możliwe jest do momentu zakończenia przez Spółkę procedury zmierzającej do wysłania Produktu do Klienta. Pracownik Działu Obsługi Klienta informuje Klienta chcącego anulować zamówienie o tym, czy jest to jeszcze możliwe. W przypadku braku możliwości anulowania zamówienia, zamówione Produkty zostają wysłane do Klienta.
3. Zmiana zamówienia wymaga anulowania zamówienia i złożenia nowego zamówienia.
4. Użytkownicy Zarejestrowani mają możliwość weryfikacji statusu realizacji zamówienia w Koncie.
5. W przypadku Klientów, którzy nie założyli Konta w Serwisie, ustalenie statusu realizacji zamówienia możliwe jest poprzez kontakt z Działem Obsługi Klienta.
6. Monitorowanie przesyłki jest możliwe również na podstawie numeru listu przewozowego. Numer listu przewozowego zostanie udostępniony przez Dział Obsługi klienta za pomocą wybranego kanału komunikacji. Informacja na temat godzin w których może się odbyć dostawa produktów dla klienta może być uzyskana poprzez kontakt klienta z wybraną firmą kurierską.
ROZDZIAŁ 6.
INFORMACJE DOTYCZĄCE SPOSOBU, TERMINU I KOSZTÓW DOSTAWY
- 10.
- Dostawa Produktów do Klienta podlega opłacie, chyba że Spółka zaoferuje skorzystanie z warunków promocyjnych, polegających w szczególności na obniżeniu lub na zniesieniu opłaty za dostawę Produktów i Klient spełni wymagania skorzystania z warunków promocyjnych.
2. Koszt dostawy zależny jest od formy płatności, wagi i gabarytów zamawianego Produktu lub Produktów.
3. W przypadku zamówień składanych za pośrednictwem Serwisu informacja o wysokości opłaty związanej z wysyłką pojawi się na etapie składania zamówienia w momencie wyboru sposobu dostawy.
4. W przypadku zamówień składanych w inny sposób Spółka kontaktuje się z Klientem w celu poinformowania go o kosztach przesyłki i uzyskania zgody Klienta na poniesienie tych kosztów. W przypadku braku zgody Klienta zamówienie nie zostaje przyjęte do realizacji.
5. W wyjątkowych przypadkach, w szczególności lecz nie wyłącznie gdy zamówienie dotyczy niestandardowego Produktu lub niestandardowej liczby Produktów, gdy niemożliwe jest skalkulowanie kosztów dostawy na etapie składania przez Klienta zamówienia, Spółka informuje o tym Klienta. Po ustaleniu kosztów dostawy Produktów pracownik Spółki kontaktuje się z Klientem w celu poinformowania o kosztach dostawy i uzyskania zgody Klienta na poniesienie tych kosztów. W braku zgody Klienta zamówienie nie zostaje przyjęte do realizacji.
6. Opłatę pokrywającą koszt dostawy Produktów Spółka dolicza do ceny całego zamówienia realizowanego jednorazowo.
7. Dostawa Produktów zamawianych w Serwisie odbywa się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i Unii Europejskiej. W przypadku innych krajów Unii Europejskiej niż Polska koszty kalkulowane indywidualnie zgodnie z ust. 5 powyżej, za pośrednictwem firmy kurierskiej współpracującej ze Spółką.
8. Wszystkie przesyłki realizowane są ubezpieczoną przesyłką kurierską.
9. Czas dostawy uzależniony jest od terminu złożenia zamówienia oraz dostępności zamówionych Produktów w magazynach Spółki lub u dostawców.
10. Orientacyjny czas dostawy podawany jest w opisie Produktu na stronie Serwisu, a także komunikowany Klientowi, o ile jest to możliwe – podczas składania przez niego zamówienia lub w wiadomości zawierającej przyjęcie zamówienia do realizacji. - Termin wysyłki oznaczany jest w Dniach Roboczych.
12. Klient będący Użytkownikiem Zarejestrowanym ma możliwość podania podczas składania zamówienia innego adresu dostawy niż zarejestrowany w „Moim koncie".
13. Produkt jest wysyłany w oryginalnym opakowaniu i w dodatkowym opakowaniu zabezpieczającym Produkt w czasie transportu.
14. Klient podczas odbioru przesyłki powinien sprawdzić ją dokładnie w obecności przedstawiciela firmy kurierskiej w celu ustalenia czy przesyłka nie posiada uszkodzeń powstałych podczas transportu oraz czy jej zawartość jest zgodna z zamówieniem; w przypadku wystąpienia w/w nieprawidłowości należy zażądać od przedstawiciela firmy kurierskiej sporządzenia protokołu szkody wraz z dokumentacją zdjęciową, w którym powinno się odnotować informacje o oznaczeniach ostrzegawczych na zewnątrz opakowania (trójkąt „nie piętrować’’), o zabezpieczeniu przesyłki z zewnątrz i wewnątrz opakowania (karton, folia) oraz informacje o uszkodzeniach (które elementy i w jaki sposób zostały uszkodzone); zaistniałe zdarzenie należy niezwłocznie zgłosić Spółce.
15. W przypadku Odbioru osobistego Klient zostanie poinformowany wiadomością e-mail o możliwości odbioru zamówienia. Klient zobowiązany jest do odbioru Produktu w terminie 7 dni kalendarzowych od otrzymania wiadomości e-mail o możliwości odbioru zamówienia, w godzinach otwarcia wybranego przy składaniu zamówienia Sklepu Stacjonarnego. Zamówiony Produkt zostanie wydany Klientowi, który złożył zamówienie lub osobie przez niego upoważnionej. Klient odbierający Produkt powinien podać numer zamówienia oraz mailowo potwierdzić odbiór Produktu. W razie odmowy takiej weryfikacji Spółka może odmówić wydania Produktu.
16. W przypadku braku dokonania Odbioru osobistego w terminie określonym w § 10 ust. 15, Spółka wezwie Klienta do odbioru zakupionego Produktu w dodatkowym terminie 7 dni kalendarzowych. W przypadku braku odbioru Produktu w dodatkowym terminie Spółka ma prawo anulować zamówienie (odstąpić od Umowy Sprzedaży), a Umowa zostanie rozwiązana. W takim wypadku, wszelkie środki zapłacone z tytułu Umowy Sprzedaży zostaną zwrócone bez zbędnej zwłoki. W szczegółowych przypadkach termin odbioru opłaconego zamówienia może się wydłużyć pod warunkiem pełnej zgody i porozumienia Spółki i Klienta.
ROZDZIAŁ 7.
ODPOWIEDZIALNOŚĆ SPÓŁKI ZA ZGODNOŚĆ PRODUKTU Z UMOWĄ SPRZEDAŻY
Procedura reklamacyjna
- 11. Uprawnienia Klienta
- W razie braku zgodności Produktu z Umową Sprzedaży, Klientowi przysługują uprawnienia określone w przepisach prawa w szczególności przepisy ustawy o prawach konsumenta.
2. Spółka nie udziela gwarancji na sprzedawane przez nią Produkty. Uprawnienia z tytułu udzielonej gwarancji określone są w dokumentach gwarancyjnych wystawianych przez producentów lub importerów w dokumentach gwarancyjnych.
- 12. Uprawienia Klienta z tytułu niezgodności Produktów z Umową Sprzedaży
- Niezgodność Produktu z Umową Sprzedaży występuje, jeżeli:
1) opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność Produktu są niezgodne z Umową;
2) Produkt nie jest przydatny do szczególnego celu, o którym Klient poinformował Spółkę najpóźniej w momencie zawarcia Umowy i który to cel Spółka zaakceptowała;
3) Produkt nie nadaje się do celu, do którego zazwyczaj używa się Produktu tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;
4) Produkt nie występuje w określonej ilości.
5) Produkt nie został dostarczony z opakowaniem.
2. Spółka nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Produktu z Umową Sprzedaży w zakresie, o którym mowa w ust. 1 powyżej, jeżeli Klient, najpóźniej w chwili zawarcia Umowy Sprzedaży, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Produktu odbiega od wymogów zgodności z Umową Sprzedaży określonych w ust. 1 powyżej oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Produktu.
3. Klient zobowiązany jest do sprawdzenia Produktu pod kątem jakości powierzchni, różnicy odcieni i wymiarów przed jego zamontowaniem. Uchybienie temu obowiązkowi spowoduje utratę uprawnień przez Klienta do reklamacji z tytułu niezgodności Produktu z Umową Sprzedaży i gwarancji Produktu w zakresie jakości powierzchni, różnicy odcieni i wymiarów po zamontowaniu Produktu.
4. Zgodnie z obowiązującymi przepisami, domniemywa się, że brak zgodności z Umową Sprzedaży, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od dostarczenia Produktu istniał w chwili dostarczenia Produktu.
5. W przypadku niezgodności Produktu z Umową Sprzedaży Klientowi przysługuje wobec Spółki roszczenie o jego wymianę. Spółka może odmówić doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży, jeżeli jego wymiana jest niemożliwa albo wymagałyby nadmiernych kosztów dla Spółki.
6. Spółka dokonuje wymiany produktu niezgodnego w rozsądnym czasie od chwili, w której została poinformowana przez Klienta o braku zgodności z Umową Sprzedaży, i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta, uwzględniając specyfikację Produktu oraz cel, w jakim Klient go nabył.
7. Koszty wymiany ponosi Spółka. Spółka odbiera i dostarcza do Klienta Produkt na swój koszt.
8. Klient może żądać obniżenia ceny lub odstąpić od Umowy Sprzedaży jeżeli:
a) brak zgodności Produktu z Umową Sprzedaży jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od Umowy gdy klient nie zgadza się na wymianę
b) z oświadczenia Spółki lub okoliczności wyraźnie wynika, że Spółka nie będzie w stanie wymienić wadliwych płytek dla klienta w terminie, który odpowiada Klientowi.
10. Obniżona cena Produktu musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy Sprzedaży, w jakiej wartość Produktu niezgodnego z Umową Sprzedaży pozostaje do wartości Produktu zgodnego z Umową Sprzedaży.
11. Spółka zwraca Klientowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o obniżeniu ceny.
12. Klient nie może odstąpić od Umowy Sprzedaży, jeżeli brak zgodności Produktu z Umową Sprzedaży jest nieistotny.
13. Jeżeli brak zgodności z Umową Sprzedaży dotyczy jedynie niektórych Produktów dostarczonych na podstawie Umowy Sprzedaży Klient może odstąpić od Umowy Sprzedaży jedynie w odniesieniu do tych Produktów, a także w odniesieniu do innych Produktów nabytych przez Klienta wraz z Produktami niezgodnymi z Umową Sprzedaży, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Klient zgodził się zatrzymać wyłącznie Produkty zgodne z Umową Sprzedaży.
14. W razie odstąpienia od Umowy Sprzedaży Klient niezwłocznie zwraca Produkt Spółce na jej koszt. Spółka zwraca Klientowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Produktu lub dowodu jego odesłania.
15. Spółka dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
16. Klient otrzyma informację o rozpatrzeniu reklamacji w terminie 14 dni liczonych od dnia następującego po dniu otrzymania przez Spółkę informacji o reklamacji. Klient zostanie powiadomiony o rozstrzygnięciu zgłoszonej reklamacji na adres e-mail wskazany w formularzu reklamacyjnym.
- 13. Reklamacja Produktów
- Klient może złożyć reklamację w formie:
1) pisemnej – na adres siedziby Spółki: 05-830 Rusiec ul. Główna 4,
2) w formie elektronicznej – na adres poczty elektronicznej: info@marmara.pl,
3) telefonicznie pod numerem telefonu +48 502 649 336
2. Reklamacja powinna zawierać dokładny opis przyczyny jej złożenia i zdjęcia Produktu podlegającego reklamacji.
3. W celu przyspieszenia rozpatrywania reklamacji Spółka rekomenduje załączyć do reklamacji kopię faktury VAT.
4. W przypadku, w którym reklamacji nie da się rozpatrzyć na podstawie przesłanych zdjęć albo Klient nie dołączył ich do reklamacji albo z innych przyczyn, gdy będzie to niezbędne, pracownik Działu Obsługi Klienta kontaktuje się z Klientem w celu uzgodnienia dalszego postępowania w ramach procedury reklamacji, w tym w szczególności postępowania związanego z odesłaniem Produktu do Spółki w celu oceny zasadności reklamacji.
ROZDZIAŁ 8.
PRAWO ODSTĄPIENIA, ZWROTY
- 14. Ustawowe prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej na odległość
- Umowa Sprzedaży zawierana przez Spółkę z Klientem za pośrednictwem Sklepu stanowi umowę zawieraną na odległość w rozumieniu ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014 poz. 827).
2. Klient może odstąpić od Umowy Sprzedaży w terminie 14 dni, bez podawania przyczyn, składając Spółce stosowne oświadczenie o odstąpieniu. Bieg terminu do odstąpienia od Umowy Sprzedaży rozpoczyna się od momentu objęcia Produktu w posiadanie przez Klienta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku Umowy Sprzedaży, którą obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od momentu objęcia w posiadanie ostatniego Produktu, partii lub części.
3. Klient składa oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży poprzez:
1) skorzystanie ze wzoru formularza odstąpienia dostępnego w pliku WORD lub PDF;
2) złożenie innego jednoznacznego oświadczenia, w którym poinformuje Spółkę o decyzji o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży.
4. Złożenie oświadczenia o odstąpieniu może nastąpić na piśmie (wówczas należy je przesłać na adres siedziby Spółki: 05-830 Rusiec ul. Główna 4 albo w formie elektronicznej (na adres poczty elektronicznej Spółki: info@marmara.pl).
5. Uprawnienia Klienta wynikające z niniejszego paragrafu ulegają wyłączeniu w przypadku dostarczenia Produktu wyprodukowanego według specyfikacji Klienta lub służącego zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
6. W razie odstąpienia od Umowy Sprzedaży jest ona uważana za niezawartą, a Klient jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi.
7. Klient zobowiązany jest do zwrotu Produktu. Produkt należy dostarczyć osobiście lub odesłać niezwłocznie na adres: 05-830 Rusiec ul. Główna 4, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym Klient poinformował Spółkę o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży. Termin jest zachowany, jeżeli Klient odeśle Produkt przed upływem terminu 14 dni.
8. Jeżeli Klient zamówił Produkt przez Serwis, Klient uprawniony jest do otwarcia przesyłki i zbadania Produktu w sposób konieczny do jego zbadania, a w zakresie w jakim Produkt został zbadany w stopniu większym niż konieczny celem sprawdzenia jego cech i właściwości, Klient odpowiada względem Spółki za zmniejszenie w ten sposób wartości Produktu w stosunku do kwoty podlegającej zwrotowi.
9. Spółka zwraca wszystkie płatności otrzymane od Klienta, w tym cenę Produktu oraz poniesiony przez Klienta koszt dostawy Produktu do Klienta, w terminie 14 dni od dnia otrzymania od klienta zwracanego towaru. W przypadku, w którym Klient wybrał inny sposób dostarczenia niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia danego Produktu oferowany przez Spółkę, Spółka nie zwraca Klientowi dodatkowych kosztów wynikłych z takiego wyboru.
10. W przypadku, w którym Klient odstępuje od Umowy Sprzedaży wyłącznie w odniesieniu do niektórych Produktów objętych jednym zamówieniem, zasady zwrotu kosztów dostawy są następujące:
1) jeżeli koszt dostawy Produktów, co do których Klient nie odstąpił od Umowy Sprzedaży, byłby równy lub wyższy niż koszt dostawy wszystkich zamówionych Produktów poniesiony przez Klienta, Spółka nie zwraca Klientowi kosztów dostawy;
2) w innych przypadkach niż wskazane w pkt 1) powyżej – Spółka zwraca koszty dostawy w części, proporcjonalnie do kosztów przesłania poszczególnych Produktów, gdyby każdy z nich przesyłany byłby osobno.
11. Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu do Sklepu Stacjonarnego.
12. Spółka uprawniona jest do wstrzymania się ze zwrotem kwot, o których mowa w ust. 9 powyżej, do momentu otrzymania Produktu od Klienta.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- 15. Zmiany Regulaminu
- Spółka uprawniona jest do:
1) zmiany cen oraz ilości Produktów w ofercie Sklepu w ciągu dnia,
2) wycofania poszczególnych Produktów z oferty Sklepu,
3) wprowadzania nowych Produktów do oferty Sklepu,
4) przeprowadzania, zmian i odwoływania akcji promocyjnych w Sklepie,
5) dokonywania zmian Regulaminu.
- 18. Prawo i sąd właściwy
Prawem właściwym dla wszystkich stosunków prawnych wynikających z niniejszego Regulaminu jest prawo polskie. Wszelkie spory będą rozstrzygane przez właściwe miejscowo polskie sądy powszechne.
- 19. Obowiązywanie Regulaminu
Regulamin obowiązuje od dnia 01 stycznia 2025 r.